سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اولدوز


ساعت 11:41 صبح یکشنبه 88/9/29

نماز در جلو چشم مردم نه در خفا
امام حسین علیه السّلام روز دوّم محرم وارد کربلا و روز دهم شهید شد. بنابراین مدّت اقامت حضرت هشت روز بود و مسافرى که کمتر از ده روز بماند نمازش شکسته است .
نماز دو رکعتى دو دقیقه بیشتر طول نمى کشد، به خصوص در هنگام خطر، امام حسین علیه السّلام نیز روز عاشورا بارها به خیمه ها رفت و آمد داشت و مى توانست نماز ظهرش را در خیمه بخواند، ولى بنا داشت در معرکه بخواند. دو نفر از یارانش جلو نماز حضرت ایستادند و سى تیر را به جان خریدند، ولى نماز آشکارا برگزار شد نه در خیمه .
آرى ، به صحنه کشاندن نماز یک ارزش است . نباید در هتل ها، شرکت ها، پارک ها، فرودگاه ها، خیابان ها و رستوران ها، نمازخانه در گوشه باشد، بلکه باید در بهترین مکان و در جلو چشم دیگران نماز اقامه شود، زیرا هر چه از جلوه دین کم شود، به جلوه فساد اضافه خواهد شد.
اگر کاسب ها اوّل وقت کنار مغازه خود اذان بگویند، مشتریان بد حجاب ، خودشان را جمع تر خواهند کرد.
در آیه هیجده سوره توبه مى خوانیم : ((انّما یعمر مساجد اللّه من آمن باللّه والیوم الاخر و اقام الصلوة )) فقط کسانى حقّ تعمیر و آباد کردن مساجد را دارند که علاوه بر داشتن ایمان به خدا و روز جزا، اهل اقامه نماز باشند.
نااهلان حقّ تعمیر مساجد را ندارند، زیرا تعمیر مسجد یک عنوان مقدّس است .
در حدیث مى خوانیم : اگر ظالمى مسجد مى سازد شما به او کمک نکنید.
بااین مقدمه که ذکر شدفکر میکنم ماباید برای نمازهایمان ارزش بیشتری قایل شویم وانرا سبک نشماریم که اینخود یکی از اهداف مقدس امام حسین (ع)در روز عاشوراست که اهمیت نماز را به بهترین صورت به ما نشان می دهد که در این کار امام به ما جند درس می اموزد :

1)اینکه در بدترین شرایط انسان نباید نمازش را تر ک کند

2)تا جایی که امکان داشته باشد نباید نماز اول وقت را تر ک کرد

3)تا جایی که امکان داشته باشد نباید نماز جماعت را ترک کرد

4)اهمیت بالای امر وتکلیف نماز که در سخت ترین شرایط هم تر ک کردنی نیست ...

اینها تماما درسهایی  است که میشود به سادگی از عاشورا گرفت..همراه اینکه دلیل دیگر امام براقامه نماز در حضور سپاه دشمن این بود که تهمت های دشمنان مبنی براینکه امام اهل نماز نیست و... را از بین ببرد...باتشکر


¤ نویسنده: یه نفر

نوشته های دیگران ( )